Selasa, 7 Disember 2010

Cerita dari aku

Andai aku lambat terjaga, tolong kejutkan aku.
Andai aku masih terlena, tolong sedarkan aku.
Bangunkan aku jika aku masih bermimpi,
Bila nanti aku bangun,
Ingatkan aku,
Untuk ucapkan syukur.
"Alhamdulillah"

Aku sedang mencelik; melihat dunia.
Satu persatu zarah udara ku sedut,
Satu persatu ku hembus,
Aku sedang bernafas dan melihat.

Telinga ku mendengar, hati aku merasa,
Benda dapat ku sentuh,
Mulutku masih boleh mengunyah.
"Alhamdulillah"
Cukup pancaindera kurniaanNya.
"Alhamdulillah"
Segala puji bagiMu.

Aku lihat; ada yang duduk dan bangun,
Aku dengar; ada yang menangis dan ketawa,
Aku sentuh; sejuk dan panas aku rasa.
 Cukup sempurna semuanya.

Sekarang,
Aku bercerita; bukan tentang kau, atau dia.
Ini cerita dari aku tentang aku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan