Selasa, 1 Mac 2011

Bila nanti tiba masa

Bila nanti tiba masa;
Aku pergi,
Ingin aku pergi dalam kemaafanMu;
Izinkan aku pergi dalam ketenanganMu;
Tutup mata ku dalam air mata untukMu.
Sungguh aku ingin pergi dalam bahagiaMu.

Sakit dunia yang menduga
Hanya sebesar hama;
Bila nanti tiba waktu ketika,
Sakit berganti bahagia andai kita dekat padaNya.

Bila nanti tiba masa;
Aku pergi
Secebis pinta ingin ku mohon
Tinggalkan aku dalam ingatan mereka;
Semoga nama ku masih dalam mindanya;
Harapku
Agar doa dari mereka menjadi teman bahagia;
Ketika nanti aku di dunia sana.

Maafkan aku;
Jika mereka pernah aku luka;
Andai ada yang masih menahan rasa;
Aku manusia;
Kerana hidup
Tidak semudah ejaan nama;
Tidak seringan lidah menyebut abjadnya.

Bila nanti tiba masa;
Hilang aku dari yang sementara
Bangun aku untuk yang selamanya..

2 ulasan: